tisdag, februari 23, 2010

Sweet Virginia - Michael Simon


"Virginia Key är en kvinna man lägger märke till. Hon är lång, slank och slående vacker. Dessutom är hon en framgångsrik advokat begåvad med ett knivskarpt intellekt och ensamstående mor till två barn. Hon kämpar för svartas rättigheter och lyckas alltid reta upp folk omkring sig. Så det är inte förvånande att någon vill se henne död. Men när hon blir attackerad på en restaurang går någonting snett och kulan som var avsedd för Virginia träffar båda hennes barn.

Kriminalinspektör Dan Reles vid Austinpolisen får hand om fallet. Det leder honom ut på en hisnande resa där han ställs inför såväl den amerikanska armén som knarklangare och lönnmördare. Samtidigt har hans kollega James Torbett ännu mer att brottas med. Han har nämligen upptäckt att han inte kan sluta tänka på den förtrollande Virginia Key."

Den här boken har jag fått i ett bokbyte av en hemlig bokvän, och nu som först har jag kommit mig för att läsa den.
Det var en, för mig, helt okänd författare. Tyvärr ingen jag kommer läsa något mer av den närmsta tiden i alla fall.
Jag hade jättesvårt att komma in i boken då det var så många parallella handlingar redan från start. Detta gjorde att jag hade vansinnigt svårt att hålla reda på personer och handlingar, och kom därför inte in i boken ordentligt.
Handlingen i sig är det väl inget fel på, men som sagt så blev det alldeles för rörigt i början.

Betyg:
2 av 5

Bokfakta:
Författare: Michael Simon
Förlag: Månpocket
Antal sidor: 309
Utgivningsår: 2006
ISBN: 9789170014192

Inga kommentarer: