söndag, april 17, 2011

I stället för dig - Sofie Sarenbrant


"Det har gått sexton år sedan en gravid kvinna försvann i sommaridyllen Brantevik. I dag är fallet nedlagt sedan länge fastän ingen egentligen vet vad som skedde den där fruktansvärda sommarveckan.

Men en person har inte glömt och mer beslutsam än någonsin beger hon sig till Brantevik för att äntligen finna svaren på sin familjs mörka hemlighet ..."

Det här är fortsättningen på Sarenbrants debutromarn; Vecka 36 (vilken jag inte har läst, men som står i bokhyllan och väntar). Eftersom böckerna är fristående kan man läsa dem i omvänd ordning, men självklart är väl kronologisk ordning att föredra...MEN om man nu inte har läst Vecka 36, så förstår man alla handlingar i den här boken ändå!

Boken är lättläst och man dras snabbt in i handlingen, och det blir tidvis lite svårt att lägga ifrån sig boken. Numera är det sällan jag orkar läsa speciellt många sidor i taget, men den här boken läste jag faktiskt snabbt ut. Det är ingen bok jag kommer minnas i evigheter, men klart läsvärt, och det är ingen handling som man kan förutse upplösningen på!

(boken är ett recensionsexemplar från förlaget)


Betyg:

4 av 5

Bokfakta:

Författare: Sofie Sarenbrant

Förlag: Damm förlag

Antal sidor: 300

Utgivningsår: 2011-04

ISBN: 9789173517232

1 kommentar:

Boktokig Eva Boström sa...

Så blir det för mig också ibland ( att jag lyckas läsa andra boken först). Kul att du också gillade boken!