onsdag, juni 29, 2011

Tantvarning - Cecilia Hagen

"Tantvarning är när du märker att du säger tights men tänker cykelbyxor.
grubblar över om det bästa för krukväxterna är Blomstra eller Substral.
kallar dina kompisar för väninnor.
köper Sloggitrosor - köp tre, betala för två.
tycker det är snyggt med rynkor.
kommer på dig själv med att citera din mamma.
tycker att det är läskigt när du åker med någon som kör fort.
slätar ut och återanvänder present- och julklappspapper.
får mest tvålar och badskum i julklapp.
tänder på män i tweedkavaj.
Visst känner du igen dig? Tantbeteendet är livligt landet runt och massor av kvinnor skickar in roliga tantvarningar till Expressens bilaga eva&adam, där de publiceras varje söndag. Här har vi samlat de bästa varningarna från Expressen och kompletterat med ytterligare godbitar, sammanlagt ca 200 stycken."

Jag kunde bara inte gå förbi den här boken när jag såg den på bibblan.
Den är snabbläst och ganska rolig, men ibland funderar jag faktiskt på om det är tantvarning på vissa saker eller om det bara är sunt förnuft. Ibland kände jag att det var lite svårt att ta "tantvarningarna" på "allvar" när det var en 17-åring som skrivit det. När man är 17 är väl alla över 30 tanter? Nåja, de flesta är roliga och jag känner hur jag blir mer och mer tant för varje dag (även om jag inte köper Sloggi eller har med mig inneskor när jag går bort).


Betyg:
4
av 5

Bokfakta:
Författare: Cecilia Hagen
Förlag:
Bokförlaget Forum
Antal sidor: 88
Utgivningsår: 1999-10-01
ISBN: 9789137115894

Inga kommentarer: