söndag, september 23, 2012

Utmaning

För nästan en månad sedan berättade Lena att jag var utmanad av henne. Jag surfar oftast på mobilen så att lägga upp längre inlägg blir inte av. Jag har tänkt svara på utmaningen tusen gånger, men så har jag glömt bort det...MEN nu ska det bli av. Till slut, så!

Reglerna är: bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler. I slutet av inlägget skriver du 4 personer som du utmanar och skriver deras namn. Glöm inte att lämna en kommentar om utmaningen hos dem så att de vet att de har blivit utmanade och läser ditt blogginlägg.

1. När jag stod mitt uppe i "barnafödandet" bestämde jag mig för att ska skaffa mig en utbildning, något jag inte hade från tonåren. Började läsa in gymnasiet, och fortsatte med 5 år på universitet...som ledde mig till det fantastiskt roliga arbete som jag har idag!

2. Fram tills jag träffade min man, vid 27 års ålder, var jag bestämd på att jag absolut inte skulle ha några barn. Lustigt nog har jag fött 4 barn efter det (som nu är 2½, 8, 10 och 12 år gamla) man är ju inte sämre än att man kan ändra sig!

3. Sommarlovet mellan 6:an och 7:an började jag röka... Denna last lämnade jag bakom mig i november 2001, efter 17 år som rökare!

4. Jag har en tanke på att skriva en egen bok. Idag finns inte tiden, men den utformas sakta, men säkert, i mitt huvud, tills jag hinner få den på pränt. Om det blir en bok som sedan släpps eller en bok för mig återstår att se!

5. Jag tar ett varmt bad nästan varje dag! Att få sjunka ner i lite bubblor och värme och läsa en god bok är otrolig vardagslyx för mig!

6.Jag är väldigt intresserad av psykologi och hur den mänskliga hjärnan fungerar (det är i detta ämne merparten av mina studier har varit). Jag tycker det är väldigt roligt att göra små "experiment" för att se hur andra reagerar. Min nya tanke är att jag ska ha orgasmskrik på min mobil, som ringsignal, och be min man ringa när jag är på Ica och handlar. Jag vill vänta ett tag med att svara för att se hur folk reagerar.

7. Jag är enda barnet, men har i hela mitt liv önskat mig en syster. När jag var liten var min högsta önskan att få en storasyster...

8. Jag är otroligt nyfiken på andra människor, och tycker det är väldigt intressant att höra andra berätta episoder från sina liv, eller om andra kulturer/religioner som de tillhör. Denna nyfikenhet är en tillgång i mitt arbete och något som gör att jag tycker att mitt arbete är så intressant och spännande!

Jag tänker inte utmana några speciella, utan den som känner sig manad får helt enkelt ta utmaningen till sig!

Inga kommentarer: