torsdag, januari 10, 2013

The beauty and the least

"Ben är en slacker utan mycket ambition i livet. Men när han träffar den mystiska och vackra Amy påbörjar han en resa som kommer att förändra allt … Mischa Barton är tillbaka i högform i denna mångsidiga romantiska komedi, om livets fallgropar och kärlekens kraft."

Det här lät som en lagom avncerad film att titta på när man inte mådde så bra, och spenderade dagen på soffan. Tyvärr är det här bland det sämsta jag har sett på väldigt, väldigt länge! Den är så illa att jag stängde av den efter knappt halva, då orkade jag inte försöka längre.
I början av filmen kan jag inte sluta dra paralleller till tyska porrfilmer från -70-talet. Kvalitet på filmning, manus och skådespelare känns som samma "hög" nivå! Jag bara väntar på att de ska börja klä av sig, och jag funderar på om det verkligen är rätt film jag tittar på...och det är det! Jag försöker fortsätta titta och hoppas att det kommer bli bättre...men det blir det inte, så jag väljer av förkorta lidandet och stänger av! Mitt tips till dig är att bespara dig besväret med att ens sätta igång filmen; den är inte värd den energin som det tar!


Betyg:
- av 5

Filmfakta:
Regissör: Bryce Clark
Skådespelare: Ben Banks, Jerry Banks, Mischa Barton
Speltid: 80 minuter
Releasedatum: 2012-10-20
Åldersgräns: 11 år

Inga kommentarer: