torsdag, oktober 09, 2014

Livet efter dig - Jojo Moyes

"Lou Clark och Will Traynor är så olika man kan vara. Lou bor hemma och försörjer sina föräldrar med lönen från kaféet där hon jobbar. Hon har inga ambitioner utanför den lilla stad där hon bott i hela sitt liv. Will var en atletisk A-personlighet, framgångsrik aktiemäklare med toppjobb i London och snygg flickvän. Tills en motorcykelolycka tog ifrån honom alltsammans.

När Lou blir arbetslös tar hon jobbet som den totalförlamade Wills sällskapsdam enbart för att hon inte kan hitta något annat, och hon behöver verkligen pengarna.

Will har bestämt sig hans liv är trångt och glädjelöst, och han vet exakt hur han ska få slut på alltihop. Lou bestämmer sig i sin tur för att få Will att ändra sig.

Ingen av dem vet att de kommer att förändra varandra för alltid."

Den här boken har varit väldigt omtalad och sålt väldigt många exemplar den senaste tiden. Jag blev tipsad om den, och kunde inte låta bli att läsa den såklart...och det ångrar jag inte.
Boken handlar om hur det blir när det inte blev som det var tänkt, kan man säga. Boken är svår att lägga ifrån sig när man väl börjat läsa den och jag bar med den i hela huset, och tyckte mest att det var hemskt trist att jag inte kunde läsa den på jobbet också.
Jag gillar språket i boken, som är målande, men inte pretentiöst på något sätt. Jag fick upp ögonen för författaren, som jag definitivt kommer läsa mer av.
Vill du ha en riktigt bra bok, där du visserligen redan vet hur det slutar, men det spelar ingen roll, så är det den här du vill ha!

Betyg:
5 av 5

Bokfakta:
Författare: Jojo Moyes
Förlag: Printz publishing
Utgivningsår: 2013-05-08
Antal sidor: 397
ISBN: 9789187343032

Inga kommentarer: