söndag, november 06, 2016

Våra roligaste ordspråk och citat - Erik Kristoffersson

"Citat kan vara kloka, tankeväckande, träffande och utmanande, men ingenting går upp mot roliga citat. I den här boken hittar du ett urval av roliga och underhållande citat, repliker och ordspråk från hela världen. Boken kan användas som inspiration, för den som exempelvis ska hålla tal, men framförallt kan den läsas för att den är rolig.

De flesta kvinnor dras till de enkla sakerna i livet, som män.
Henny Youngman

Om din ovän förargar dig, ge trumpeter till hans barn.
Kinesiskt ordspråk

Jag är inte rädd för att dö, jag vill bara inte vara där när det händer.
Woody Allen

Hur kan man förväntas styra ett land som har 246 olika sorters ost?
Charles de Gaulle

Om du går igenom ett helvete, fortsätt gå.
Winston Churchill

Dessa är mina principer, men om du inte gillar dem har jag andra.
Groucho Marx

Bara döda fiskar följer strömmen.
Svenskt ordspråk

Jag har aldrig låtit min skolgång inverka negativt på min bildning.
Mark Twain "

Det här är en liten bok som är rolig läsning när man inte har så mycket tid över till läsning. Det är citat och ordspråk av samma kaliber som dem som står här ovanför. En del är "gamla", som man har hört och läst många gånger innan, men de är lika roliga för det.
Perfekt bok att ha på vardagsrumsbordet!

Betyg:
5 av 5

Bokfakta:
Författare:
Erik Kristoffersson
Förlag: Känguru
Utgivningsår: 2016-09-16
Antal sidor: 109
ISBN: 9789176631492

Inga kommentarer: