fredag, april 20, 2007

Miami Vice



"Ricardo Tubbs och Sonny Crockett jobbar under täckmantel i Florida och bekämpar den dunkla och penningstyrda drogvärlden. I takt med att remperaturen i Florida stiger, blir Sonny involverad i en kärleksaffär med Isabella som är gift med en vapensmugglare. Crockett och Tubbs dras allt djupare in i härvan och gränsen mellan polis och deras hemliga identitet suddas ut allt mer..."

Jag varett stort fan av serien Miami Vice när det begav sig. Jag var väldigt skeptisk till den här filmen, men såg den ändå, och tja, vad ska man säga? Tuffa snutar, knark, snabba båtar och snygg miljö, det innehåller den här filmen...men det är också allt. En actionfilm som är som alla andra i princip. Inte ett dugg imponerande...och serien är faktiskt betydligt mycket bättre!

Betyg:
2 av 5

Filmfakta:
Regi: Michael Mann
Skådespelare: Colin Farrell, Jamie Foxx m fl.
Åldersgräns: 11 år
Speltid: 126 min
Releasedatum: 2006-12-13

1 kommentar:

enAnnan sa...

Den här har jag velat se länge, men hört så mycket negativt om den så jag avvaktat..

Kom ihåg att fira Världsbokdagen idag!! jag har skrivit lite om den på min blogg just idag.

Kramar