onsdag, september 16, 2009

Underbar morgon/Pocket och Prassel 3,0

Imorse när jag hämtade morgontidningen hittade jag även ett grönt vadderat kuvert från min hemliga bokvän. Förstår inte hur det hamnae där, för det kom inte med posten igår. Jaja, en underbar start på morgonen blev det såklart! Jag valde att lägga undan paketet tills familjen åkt iväg till sitt så jag fick njuta av paketet ensam ;).
Öppnade paketet och hittade detta:

Ett paket bestående av en bok, deckare, av Michael Simon (Sweet Virginia). En författare jag aldrig hört talas om, men boken verkar väldigt lovande. Till det var det även lakrits, ett jättegulligt pennskrin med pennor, sudd och notelappar, och så var det ett handskrivet brev från min hemliga bokvän!
Ett stort tack, hemliga bokvännen! Du har gjort ett väldigt, väldigt genomtänkt paket, och som du skrev så är det svårt att säga vad man gillar när man är gravid ;). Du har lyckats helt otroligt bra! Pennskrinet kom otroligt lägligt då mina barn har norpat mina andra pennor och lyckats glömma var de lagt dem... Det här pennskrinet ska gömmas när barnen är hemma ;).
Kan ju passa på och skriva mer tips till min hemlige bokvän (för att ge dig större valmöjligheter): När det gäller böcker gillar jag även biografier. Det måste inte vara på temat "min hemska barndom", utan biografier i största allmänhet. Bra böcker har en serie som heter "Sanna historier", och även den typen av böcker gillar jag! Annars: överraska mig! Välj en bok som du själv gillat väldigt mycket. Vem vet kanske hittar jag en ny genre som jag aldrig testat tidigare.
Prasslet då: Nu har smaken även accepterat allt sorts godis ;). Allt som är sött funkar tydligen ;).
Återigen: Stort tack för ett helt underbart paket!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att du gillade det!

Ska börja fundera på nästa paket redan nu, så väntan slipper bli så lång.

// Hemliga bokvännen