torsdag, januari 07, 2010

Star - Pamela Anderson

"Pamela Andersons debutroman Star är rolig, utmanande och fängslande - ett måste för alla chick-lit fans och för alla som är det minsta nyfikna på att få en glimt in bakom kulisserna i Hollywood! Pamela Anderson använder skamlöst sina egna erfarenheter för att skildra de mycket rika och glamourösa, och hon gör det på ett sätt som får oss att skratta högt under läsningen. Här möter vi uppblåsta egon, uppumpade D-kupor och hårdblonderade B-skådespelare. Men det är också en berättelse om Star Wood Leigh, en vacker blondin med ett stort hjärta, naiv och troskyldig ibland, men med stor aptit på livet. Och med en äventyrslust som tar henne från småstadens dubbeljobb på skönhetssalonger och kaféer till modellkontrakt och kändispartyn bland de förmögna och hänsynslösa."

Den här boken är egentligen absolut inte min genre, men trots det så ville jag läsa den. När jag började läsa hade jag verkligen inga förutfattade meningar eller tankar alls, även om jag inte trodde att det skulle vara en toppenbok precis. Så höga tankar om Anderson som författarinna har jag ju inte så klart!
När det gäller författartalangerna så lär det aldrig bli något nobelpris i litteratur precis, men ändå så fastnade jag i det banala i skrivsättet.
Storyn är som den är; mycket glamour och askungesaga. Boken är tidvis ganska humoristisk och jag fastnade verkligen i den! Jag tror att den här boken låg precis rätt i tiden för mig just nu. Banal och egentligen hemskt intetsägande, men ändå fängslande och rolig!

Betyg:
4 av 5

Bokfakta:
Författare: Pamela Anderson
Förlag: Prisma
Antal sidor: 340
Utgivningsår: 2007
ISBN: 9789151847504

Inga kommentarer: