måndag, juli 19, 2010

Uffe varulv - Paul van Loon


"På natten till sin sjunde födelsedag förvandlas Uffe mot sin vilja till varulv. Ur hans strupe kommer ett högljutt ylande ljud. Och på morgonen har han blod runt munnen... Vad är det som har hänt honom? Tillsammans med kompisen Timmy försöker han klura ut vad som hänt och vad man kan göra åt det."

Det här var också en kursbok i ämnet varulvar. Den här tycker jag inte är speciellt bra. Det står att den ska vara humoristisk, men det kan jag inte riktigt hålla med om. Jag tycker inte alls att den är speciellt rolig. Personligen tror jag att barn kan tycka att det här är lite läskigt, speciellt som Uffe varulv påminner lite om varulvar i serier för oss vuxna; han känner blodtörst!
Inget jag rekommenderar mina barn!

Betyg:
2 av 5

Bokfakta:
Författare: Paul van Loon
Förlag: Berghs förlag
Antal sidor: 134
Utgivningsår: 2006-01
ISBN: 9789150216264

Inga kommentarer: