lördag, maj 12, 2007

Andra sidan Alex - Unni Drougge



"Sophie och Alex är medievärldens älsklingar. De är det
perfekta paret med fyra barn samtidigt som de driver en
framgångsrik tidskrift. Men bakom den vackra ytan döljer sig
ett destruktivt förhållande i djup kris. Alex drickande gör
honom våldsam och allt oftare tvingas Sophie dölja spår av
misshandel medan hon desperat försöker hålla ihop familjen.
Andra sidan Alex är en närgången skildring av ett
förhållande i sönderfall och av medieboomens destruktiva
baksida - men boken handlar även om stormig passion, sex,
våld, skvaller, svek och krossade drömmar. Här finns träffsäkra
interiörer från såväl tidningsvärlden som musikbranschen och
avslöjande porträtt av kändisar."

Den här boken tillhör egentligen inte alls den typen av böcker jag gillar att läsa, men det var något som fångade mig och fick mig att köpa boken. Kanske var det skildringen av den utsatta kvinnan, som är gift med en missbrukare...och som faktiskt är missbrukare själv, bara att hon inte vet om det? Jag vet inte, hur som helst.
Boken var ganska bra, ingen höjdare, men läsvärd. Det vill till att man inte är pryd, för de sista 150 sidorna är väldigt "sexinriktade", med detaljer. Det var nästan så jag själv rodnade, och jag är då inte pryd...
Maktspel, sex, våld, alkohol, mediabranschen osv allt finns i boken. Ibland blir den lite väl förutsägbar, speciellt på slutet, men det är ok.

Betyg:
3 av 5

Bokfakta:
Författare: Unni Drougge
Förlag: Bazar
Antal sidor: 500
ISBN: 9789170281136
Utgivningsår: 2006-08

Inga kommentarer: