söndag, augusti 05, 2007

Die hard 4,0


"En attack mot USAs samtliga datanätverk hotar att slå ut hela nationens infrastruktur. Männen bakom attacken har förutsett alla åtgärder som myndigheterna kan vidta för att hindra dem, men de räknade inte med vad som kan hända när John McClane ger sig in i leken..."

Jag älskar alla Die hard-filmer, och att se den här var självklart för mig. Tyvärr har Hollywood gått in hårt för en hel drös med explosionseffekter som gör att jag tycker filmen blir pinsamt dålig stundtals.
Man behöver inte såna effekter i de här filmerna, de funkar så bra ändå.

Trots de pinsamt dåliga scenerna som blir alldeles "over the top", speciellt i slutet, så är det här en Die hard-film med Bruce Willis i huvurollen. Det kan ju inte bli annat än bra. Jag förlåter Hollywood för de hemska effekterna, men hoppas att OM det skulle bli en 5:e film, att de INTE lägger in en hel massa larviga studioeffekter...

Betyg:
4 av 5

Filmfakta:
Regi:
Len Wiseman
Skådespelare: Bruce Willis, Justin Long, Jeffrey Wright, m.fl.
Speltid: 2h 8m
Åldersgräns:
15 år



2 kommentarer:

enAnnan sa...

Men vad har hänt med inlägget??
Vad tyckte du då?

Kramar

enAnnan sa...

Knepigt...

Nu när jag loggade in så funkade det.
:)