lördag, augusti 18, 2007

En fuskmammas bekännelser: det första året - Hillevi Wahl

"En otroligt rolig bok för alla mammor och pappor som vet vad det innebär att aldrig få sova, att se obegripliga filmer på bvc, och som känner till hur lycklig och stressad man kan bli av att få åka buss ensam för första gången på månader. Utan barn! Den här boken beskriver inga lyckliga, smala och perfekta supermammor utan berättar sanningen om hur rörigt det kan kännas att vara förälder. Hillevi Wahls kåserier har tidigare fått stor uppskattning på Internet, och hon beskriver vardagshändelser, tågresor, solsemestrar och babysim blandat med citat, recept och goda råd. De flesta småbarnsföräldrar vet hur man ibland känner sig otillräcklig och trött, och befrielsen att kunna känna igen sig i - och skratta åt - fuskmammans vardag gör att allt dåligt samvete försvinner direkt. Kåserierna i En fuskmammas bekännelser beskriver livet under bebisens första år, och är den perfekta presenten till alla bebisars mammor och pappor!"

Den här boken är riktigt, riktigt rolig! Jag lever inte i den här bebishysterin längre, men jag har gjort det, tre gånger, så mycket känner jag igen, om än inte allt.
Boken är fylld av vardagskåserier, blandat med tips, råd, fakta och recept på diverse goda saker. En perfekt bok att ge till en nybliven eller blivande mamma (eller varför inte till en pappa?).
Även om man inte lever i den första mer eller mindre kaotiska tiden med en ny bebis hemma så finner man mycket nöje och kan le igenkännande åt situationerna Wahl beskriver!

Betyg:
5
av 5

Bokfakta:
Författare:
Hillevi Wahl
Förlag: Prisma
Antal sidor: 192
Utgivningsår: 2004-08
ISBN: 9789151843735

1 kommentar:

enAnnan sa...

jag gillar ju oxå såna här böcker.
Lättlästa och fulla av skratt och dråpligheter.

Jag har gett mig på första boken om A-gruppen av Arne Dahl nu. Aldrig läst något av honom tidigare..Misterioso heter den första, bara läst 50 sidor än - men verkar riktigt bra.
:)