onsdag, november 18, 2009

Marley och jag


"MARLEY & JAG är en oförglömlig och varm komedi om livets bergochdalbana med Owen Wilson och Jennifer Aniston i huvudrollerna som John och Jennifer Grogan. En självklar del av familjen är den bångstyriga hunden Marley, alltid redo att sällskapa, trösta eller ställa till det för sina ägare"

Boken om Marley är fantastiskt bra, så självklart ville jag se filmen också. Vi såg den tillsammans hela familjen, och barnen gillade filmen lika mycket som jag gjorde. De tyckte att den var ganska sorglig på slutet såklart, så det var två tjejer med väldigt tårfyllda ögon som såg slutscenerna.
Wilson och Aniston är ett par skådespelare som jag verkligen gillar, och de gör rollerna i filmen riktigt bra.
Filmen levde upp till mina förväntningar (vilket är ovanligt när det gäller bra böcker som filmatiseras) och jag gillade det här, mycket.

Betyg:
5 av 5

Filmfakta:
Regissör: David Frankel
Skådespelare: Jennifer Aniston, Owen Wilson, Alan Arkin, Eric Dane
Releasedatum: 2009-07-22
Åldersgräns: Barntillåten
Speltid: 1 tim 55 min

Inga kommentarer: