onsdag, december 16, 2009

Ursäkta, men din själ dog nyss - Danny Wattin


"En berättelse om vikten av medkänsla i en tid av självupptagenhet. Med avstamp i aktuell forskning inom gen- och bioteknik och den snabbt ökande handeln med mänskliga avrvsanlag målar Danny Wattin upp en värld där människan offrat det hon behöver för att få det hon vill ha. En plats där fulhet är ondska, barn en mänsklig rättighet och kärlek endast kan finnas av den som är beredd att försaka allting annat."

Den här boken har jag fått från Piratförlaget som recensionsexemplar (Tack, tack!). Boken lät väldigt bra på det lilla man fick veta om den, men tyvärr var det här ingenting för mig. Jag har svårt för hela historien, och jag har ganska svårt för Wattins språk i boken. Inget av det tilltalade mig.
Egentligen borde det varit en intressant bok, då temat i boken är ganska nytänkande och ganska intressant, men nej, i den här boken kändes det mest som om det aldrig hände något.

Betyg:
2 av 5

Bokfakta:
Författare:
Danny Wattin
Förlag: Piratförlaget
Antal sidor: 304
Utgivningsår: 2009-09-16
ISBN: 9789164203007

1 kommentar:

Malin sa...

Hej! Jag hittade din blogg under kategorin Litteratur och misstänker därför att du har någon form av intresse för ämnet. Jag försöker att bygga upp min vision om en "bloggbok", vars idé ursprungligen kommer från morgonprogrammet Vakna med the Voice och deras smsbok. Verkar det intressant? Jag vill gärna ha din åsikt om det verkar vara någonting att satsa på. Tacksam för svar!