måndag, juni 28, 2010

En plats i solen - Lisa Marklund (CD)


"En svensk barnfamilj hittas gasade till döds i sitt hem på den spanska solkusten.
Under protest skickas Annika Bengtzon till Marbella för att bevaka morden. Hennes relation till exmaken Thomas är laddad, hon vill inte lämna barnen hos honom och hans nya sambo.
Men gasmorden på familjen upptar snart Annikas fulla intresse. Ju mer hon granskar dem, desto märkligare framstår de som.
Under den heta solen dras Annika in i ett ödesdigert spel om kokain, penningtvätt och vedergällningar som innefattar flera generationer."

Jag har försökt mig på Marklunds serie om Annika Bengtzon vid något tillfälle tidigare, men jag gillade det inte då. Tyvärr gillar jag det inte något vidare nu heller. Det känns som om jag aldrig riktigt kommer in i böckerna, och jag lär aldrig känna karaktärerna. Jag känner likadant den här gången, även om storyn i sig är ganska spännande.
Jag får nog konstatera att den här serien inte är något för mig, tyvärr!

Betyg:
2 av 5

Bokfakta:
Författare: Lisa Marklund
Förlag: Piratförlaget
Utgivningsår: 2008-09-24
Antal skivor: 16
Uppläsare: Katarina Ewerlöf
ISBN: 9789164221612

1 kommentar:

Lena sa...

Tänk vad smaken kan vara olika. jag har läst samtliga böcker i serien och tycker väldigt bra om dem.
Ha en trevlig helg....Lena