måndag, juni 28, 2010

Sommarskönt bokbyte


Idag hade brevbäraren famnen full när han kom till oss. Det var inte mycket som gick ner i brevlådan...
Maken fick paket och det fick även jag. En underbart sommargrön påse kom det till mig.
I påsen hittade jag två böcker som båda är helt nya för mig. Jättekul! Båda böckerna gillar min hemliga bokvän. Det är boken Maken av Gun-Britt Sundström, som min hemliga bokvän tycker är väldigt bra och därför väljer. Den andra boken heter Karlstad zoologiska av Hanna Hellquist. Den boken är med krönikor. Min hemliga bokvän gillar även denna bok och gissar att jag kommer att gilla den eftersom jag gillar krönikor. Jag tror precis som min hemliga bokvän att jag kommer gilla böckerna. De verkar mycket lovande, och det är jättekul att få prova på nya författare.
Vidare fanns det tre sommarrecept, en glass (eller, ja, inte fysisk, då, utan ett "presentkort") och ett paket med härligt somriga servetter.
Tusen tack för det fina paketet! Vem du är har jag faktiskt inte den blekaste om, men jag hoppas att jag snart får veta det!

3 kommentarer:

Västmanländskan sa...

Vilket fint paket! :)

Maud/En bok om dagen sa...

Alltså, det där är ett rätt smart sätt att skicka glass på... ;-)

motvalls sa...

Vad kul att du gillade paketet! Hoppas du återkommer med omdöme om böckerna när du läst dem, alltid kul att se om det faktiskt blev rätt! Å så är jag förtås nyfiken på vilken glass du valde...
Avslöjar mig härmed med blogg och så!