måndag, april 09, 2007

Heartbreak hotel



"I Heartbreak Hotel får vi följa två sinsemellan mycket olika kvinnor som har en sak gemensamt, de är båda frånskilda. Nu, 40+ och med vuxna barn, skall de gå vidare med sina liv och åter ge sig ut på jakt efter kärleken. Ett från början slumpartat möte leder till varm vänskap, lite dårskap, många danshak och fler barer..."

Till slut har jag kommit mig för att se den här filmen. Den var faktiskt riktigt bra.
Jag är inget fan av Helena Bergström, men däremot av Maria Lundqvist och jag blev inte besviken. Jag tyckte även att Bergström var riktigt bra här.

Handlingen passade bra, och jag kunde, trots att jag inte är frånskild eller 40+, känna igen mig lite i tjejerna.
Det händer att jag längtar efter en riktig krogrunda, men när jag såg hur apfulla de blev så kom jag genast ihåg varför jag inte går ut på krogen...eller dricker alkohol.

Bra är filmen, och jag rekommenderar den till alla som vill muntras upp lite.

Betyg:
4 av 5

Filmfakta:
Regissör: Colin Nutley
Skådespelare: Helena Bergström, Maria Lundqvist, Claes Månsson m fl.
Åldersgräns: Barntillåten
Speltid: 106 min
Releasedatum: 2006-08-16

1 kommentar:

enAnnan sa...

Jag tycker att den är suverän!Och känner igen mig i så många scener...tyvärr ;)
Speciellt den med poliserna och batongen och bilen och dansen och...
;)

Kram