söndag, januari 08, 2012

I det tysta - Vicky Jaggers

"När Vicky Jaggers var liten avgudade hon sin storebror David och han var också deras mors ögonsten. För modern var David ljuset i familjelyckan det perfektabarnet som inte kunde göra något fel. Men Vickys egen familjelycka och hennes barndom förbyttes mot mardröm när hennes bror brutalt våldtog henne upprepade gånger. Hon var tolv, han var sjutton.

Därefter förblev hon i hans våld. Hans viskade hot vid middagsbordet förlamade henne av skräck och höll henne tyst. Inte ens när hon upptäckte att hon var gravid och födde ett barn vågade hon säga något. Hon var övertygad om att ingen någonsin skulle tro henne."

Det här är en sjuk och riktigt skrämmande historia!  Jag trodde inte att jag skulle bli så berörd som jag ändå blev eftersom jag känner mig lite "avtrubbad" av den här typen av böcker, men så fort det är barn med i bilden blir det alltid mycket värre och hemskare.
Jag lider med Vicky, hennes familj och andra personer som drabbats av detta hemska!

Läs inte den här boken om du vill ha något glatt och lättsmält...

Betyg:
5 av 5

Bokfakta:
Författare: Vicky Jaggers
Förlag: Pocketförlaget
Utgivningsår: 2010-11-24
Antal sidor: 319
ISBN: 9789186369552

Inga kommentarer: