onsdag, januari 15, 2020

Dubbelliv: En sann historia - Iris Mårtenson

"Tre ord från en främmande kvinna förändrade hela mitt och mina barns liv: "Bor han här?".

Det här är en sann berättelse om en man som levde dubbelliv: en ny dag - ett nytt liv.

Mannen som jag förälskade mig i och förlovade mig med var en bedragare, och när han av en slump blev upptäckt väcktes hans galenskap. Mitt liv fylldes av trakasserier och jag lyckades inte bli av med honom. Ju mer jag sökte, desto mer otäckheter fann jag om honom. Han skrek åt mig att jag inte skulle rota och att jag kunde få vad jag ville om jag slutade leta. Då bestämde jag mig för att få fram hela sanningen, men fick en chock när det blev klart för mig vem han var. Jag sprang för mitt liv."

Iris berättelse visar hur lätt det är att hamna med någon person som inte är den hen utger sig för. Hon träffade en man som var motsatsen till den hon tidigare hade ett förhållande med. Hennes nya kärlek var ömsint, tog hand om hennes tidigare barn, brydde sig om Iris och hennes mående. Ja, så var det i början i alla fall.
Några år in i förhållandet visar det sig att mannen är en helt annan person än den hon trodde att hon gifte sig med. Allt hon ville var att försvinna från honom, men det visade sig inte bli så enkelt som hon trodde.
Många har stött på en kärlek som visat sin rätta sida först en tid in i förhållandet. I majoriteten av fallen är det inga problem att avsluta förhållandet och radera minnet av personen. Men för en del är det inte så enkelt. Iris berättelse visar att man inte behöver vara särskilt naiv för att hamna i klorna på en psykopat, då de är otroligt välslipade och manipulerande.


Betyg:
3 av 5

Bokfakta:
Författare: Iris Mårtenson
Förlag: Lind & Co Förlag
Utgivningsår: 2019-10-28
Uppläsare: Charlotta Jonsson
ISBN: 9789178618637

Inga kommentarer: