söndag, juni 17, 2007

Att leva och verka till 100% eller de 7 goda vanorna - Steven R Covey



"Våga ta dig ur slentrianen!
Denna bestseller vänder sig till dig som vill förändra dig själv och din inställning till livet och därigenom nå ökad kapacitet och livsglädje! Den ger inga snabba lösningar, men med målmedvetenhet kommer man långt. På bestsellerlistorna i USA i över 6 år!"


Den här boken har funnits i min bokhylla i många år, sedan 1999 ungefär. Då gick jag en kurs i ämnet, vilken var väldigt intressant och givande. Just då stod jag mitt i karriären och var på god väg att gå in i väggen. Kursen gjorde att jag öppnade ögonen och fick lite hjälp att prioritera.
Mycket är egentligen självklart; som att man ska göra det viktigaste först t ex. Men när man lever i stress är det svårt att sålla ut det som är viktigast. Det är också sånt som skiftar från dag till dag, eller från timme till timme.

En läsvärd bok, som inte förändrar livet, men som hjälper till att göra livet lite enklare och mer harmoniskt!
Jag tar gärna fram boken då och då och läser i den och påminner mig om vad det står i den!

Bokfakta:
Författare: Steven R. Covey
Förlag: Svenska förlaget
Antal sidor: 330
Utgivningsår: 1990
ISBN: 9789177382331

Inga kommentarer: