onsdag, juni 13, 2007

Beck - Shungamålningen



"Martin Beck får ett privat samtal från sin tyske kollega Hans Sperling som är på tillfälligt Stockholmsbesök för att ropa in en tavla på en auktion. Sperling har funnit en mördad kvinna på hotellet där han bor. Den mördade kvinnan ligger skjuten i sängen med kroppen inramad av röda rosor och formad efter en känd Chagallmålning. Tillsammans med Sperling börjar Beckteamet nysta i detta fall som leder dem in i en djup kriminell konstvärld. Spåren leder dem till en liten ramaffär där Gunvald gör en makaber upptäckt. Kan hans fynd ha något samband med mordet på kvinnan? Polisarbetet intensifieras..."


Det var ett tag sedan jag såg en Beck-film nu, och det är nästan så jag önskar att jag inte sett den här.
Mina krav på Beckfilmerna är mycket högre än så här. Filmen är tråkig, inte ett dugg spännande, inte "Gunvald-synisk", den är...hm...ja, tråkig. Nästan bara en gäspning!
Nu är det ett par månader kvar till nästa Beck kommer ut, och jag hoppas att den är betydligt mycket bättre än vad det här var!

Betyg:
3 av 5

Filmfakta:
Skådespelare: Peter Haber, Mikael Persbrandt, Ingvar Hirdwall m fl.
Åldersgräns: 15 år
Releasedatum: 2007-06-07
Speltid: 90 min

Inga kommentarer: