måndag, januari 17, 2011

Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött - Alex Schulman


"”Jag ska berätta om en lång rad på varandra följande händelser, några lyckliga, andra olyckliga, som kastade om min tillvaro på alla plan. Det är rättvist att säga att jag blev en ny människa. Det här är inte en historia från min barndom – det här är en historia från nuet. Den tar sin början den första augusti 2008 och den tar slut den första augusti 2009. Det här är historien som förändrade mitt liv.”

Historien inleds med en ettårig bröllopsmiddag där Alex och hans dåvarande fru bestämmer sig för att skiljas. Exakt ett år senare föds Alex dotter. Det som händer däremellan kan liknas vid ett hisnande tivolibesök. Det är en bok om att förändras, att våga öppna sig för livets möjligheter och om att hitta kärleken. "

Den här boken har samma språk som Schulmans förra bok; varmt och väldigt följsamt. Jag gillar det väldigt mycket.
Boken är skriven på ett lättsamt sätt vilket gör att det går fort att läsa den, men det blir inte banalt eller larvigt, utan just varmt och innerligt. Det här handlar om kärlek och hur den kan upplevas och det är svårt att inte känna kärlek själv när man läser boken. Att själv känna hur fantastiskt det är att ha blivit vald av någon, att ha fått barn som ytterligare fördjupat kärleken!
Gillade du Schulmans förra bok, tror jag absolut att du gillar den här!
(boken är ett recensionsexemplar från förlaget)

Betyg:
4 av 5

Bokfakta:
Författare: Alex Schulman
Förlag: Piratförlaget
Antal sidor: 198
Utgivningsår: 2011-01-17
ISBN: 9789164203472

Inga kommentarer: