lördag, mars 17, 2007

Den ryske vännen - Kajsa Ingemarsson



"Maria Hamrén älskar sin man Henrik, men deras olikheter hotar äktenskapet och hon glider allt längre ifrån honom. Henrik, som kämpar med en misslyckad UD-karriär, låter sig samtidigt dras in i ett farligt spel för att skydda biståndsministern Katja Löfdahl från en skandal. Miljontals kronor har försvunnit i Tjetjenien och ministerns framtid hotas. Vad de inte vet är att de alla tre blivit brickor i ett storpolitiskt spel där insatserna till slut räknas i människoliv."

Den här boken har fått bra kritik, men uppenbarligen har inte jag och kritikerna samma smak. Jag tyckte att boken var seg, handlingen kom aldrig igång riktigt, och spännande var den inte.
Jag gillade Ingemarssons "Små citroner gula", men det var en lite söt historia jämfört med det här.
Jag har en bok kvar i bokhyllan av Ingemarsson ("På det fjärde ska det ske") så jag hoppas jag gillar den bättre, när jag nu bestämmer mig för att läsa den.

Betyg:
2 av 5

Bokfakta:
Författare: Kajsa Ingemarsson
Förlag: Månpocket
Antal sidor: 308
Utgivningsår: 2006-07
ISBN: 9789170013850

1 kommentar:

enAnnan sa...

http://dagarmedenannan.blogspot.com/search?q=den+ryske+v%C3%A4nnen

Här är vad jag tyckte om den. :)
Jag gillade den bra.

Kramar