måndag, november 12, 2007

Härmed förklarar jag er Chuck & Larry


"Chuck och Larry är två duktiga och präktiga brandmän, som även är bästa vänner. Larry är änkling och lever nu för sina två barn. Chuck njuter i fulla drag av sitt singelliv. Én dag stöter Larry på problem när han vill göra sina barn som förmånstagare till sin livsförsäkring. Enligt lagen behöver han ha en partner, m.a.o, han måste ingå äktenskap.

Men vem säger att det måste vara med en kvinna? Larry frågar sin bästa vän Chuck om att göra honom sitt livs tjänst och Chuck ställer upp. Allt är frid och fröjd tills medierna nosar reda på det nygifta brandmänsparet och börjar forska."

Den här filmen bygger såklart på homofobi och stereotyper av bögar.
Det är roligt för det mesta, men ibland blir det lite väl mycket med skämt. De tar död på sig själva och faller platt.

Filmen har en stark undermening, som handlar om vänskap och kärlek. Man gör vad som helst för att hjälpa en vän i nöd!
Filmen är absolut sevärd och bjuder på både småfniss och gapskratt!

Betyg:
4 av 5

Filmfakta:
Regi: Dennis Dugan
Skådespelare: Adam Sandler, Kevin James, m.fl.
Premiärdatum (Bio): 2007-09-28
Speltid: 1h 55m

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Men hur hinner du läsa så många böcker och se så mycket filmer? =) Pluggar inte du? Själv får jag vara nöjd om jag hinner se nåt annat än Byggare Bob och Teletubbies *s*

Ango sa...

keasp:
Jag har inga hobbies ;). Dessutom har barnen TV och DVD i sitt rum så vi får titta på andra filmer än barnfilmer ibland.
När det gäller skönlitterärt så är det min omväxling till kurslitteraturen. Jag läser hellre böcker än kollar på TV t ex, så det blir en del lästid ;).


Kram
/Ango