fredag, november 09, 2007

Värld av illusioner - Nora Roberts


"Det har gått så långt att hon känner sig jagad. Camilla MacGee flyr offentligheten och ger sig ut på vägarna i Vermont. Under några veckor vill hon bara vara, fundera över livet och över hur hon ska tackla den offentliga roll som givits henne."

Det här är tantsnusk på hög nivå, och ingenting jag normalt läser, men så låg den här i bokhyllan. Eftersom jag tappat lite läslust på senare tid så kände jag att jag behövde något lättsmält och lättläst, och det var precis vad det här var.
Massor av romantik och allt serverat. Man behöver inte fundera så mycket på vad som står mellan raderna.
Jag gillar verkligen karaktärerna i den här boken, och jag har dragit på smilbanden många gånger åt deras ordväxlingar.
Det här är en perfekt bok att läsa när man sitter uppkrupen i soffhörnet, med en kopp té och tända ljus på bordet, och hösten lever för fullt utanför fönstret. En riktig "feel-good-bok".

Betyg:
4 av 5

Bokfakta:
Författare: Nora Roberts
Förlag: Förlaget Harlequin AB
Antal sidor: 312
Utgivningsår: 2007
ISBN: 9789164045027

Inga kommentarer: