tisdag, november 06, 2007

Mintgrodornas återkomst - Karin Brunk Holmqvist


"Karin Brunk Holmqvist är tillbaka med en underhållande samling krönikor där hon generöst delar med sig av sina funderingar kring våndan av att åka hiss, barns klarsynta sanningar, alla knepiga elektroniska apparater som invaderar våra hem och dessa eviga IKEA-vandringar. Med charm, värme och en stor dos självironi rapporterar Karin Brunk Holmqvist från det lilla livet, som vi alla känner igen oss i."

Det här är en ny bekantskap för mig. Jag har inte stött på den här kvinnan varken i böcker eller radio (där hon också hörts) tidigare.
Boken består av 36 olika krönikor som alla bjuder på värme och mycket humor.

De här krönikorna är inte lika hysteriskt roliga som de som t ex Martina Haag eller Ann Söderlund skriver, utan de här är mer underfundiga, men vissa fick mig att skratta så tårarna rann.
Det här verkar vara en kvinna som har massor av självdistans och humor, och jag är glad att jag fick möjlighet att stifta bekantskap med hennes humor.

Betyg:

3 av 5

Bokfakta:

Författare: Karin Brunk Holmqvist
Förlag: Kabusa böcker
Antal sidor: 111
Utgivningsår: 2007-06
ISBN: 9789173550130

Inga kommentarer: