söndag, maj 11, 2008

Boktorka...

De senaste 2 månaderna, eller så, har jag lidit av en otrolig boktorka. Jag läser väldigt, väldigt lite, och de böckerna jag läser känns inte som några läsvärda böcker. Det är väldigt ovanligt att en bok verkligen griper tag i mig nuför tiden. Vet inte riktigt vad det är för fel.
Det känns som att de böcker som griper tag i mig och får mig att orka och vilja läsa hela boken är väldigt lättsmälta böcker; chick-lit och kärleksromaner. De är väldigt förutsägbara och enkla i hela sin framtoning. Jag har en teori kring vad denna boktorka beror på; och det är att det är ganska mycket att göra i skolan. Det har varit en hel del litteratur att plöja igenom, och en hel del intressant litteratur (som omväxling), vilket har gjort att jag läst mer än nödvändigt i litteraturen. Tur att sommaren är på ingång...men då ska jag ju läsa två litteraturkurser; Moderna svenska deckare och Astrid Lindgrens författarskap. Det är vansinnigt mycket litteratur i dessa kurser, men det ser jag verkligen fram emot. Funderar på om det inte är bibliotekarieutbildning jag egentligen borde gå...

Inga kommentarer: