fredag, maj 23, 2008

Någon annanstans i Sverige - Hans Gunnarsson

"Utmed en väg någon annanstans i Sverige bor ett antal människor som är som folk är mest. De flesta av dem har fått sina törnar av livet, men de håller modet uppe och strävar på i sina liv. Över vägen vilar ett till synes orubbligt lugn.

Men så drar en fullständigt osannolik kedja av händelser in över dem, tre människor dör under en och samma natt, och ingenting är sig mera likt. För några av familjerna är katastrofen ett faktum, men de omvälvande händelserna leder också till förändring och uppbrott- inte minst reser sig områdets ökände alkoholist ur sitt missbruk och ger kärleken en ny chans."

Hans Gunnarsson är väldigt ojämn i sitt skrivande. Det här är en av hans sämre böcker. Som vanligt skriver Gunnarsson ur ett vardagsperspektiv, och med ett vardagsspråk. Det är något jag gillar, men tyvärr är det här väldigt hoppigt och rörigt. Jag hänger inte med alls i handlingen och tröttnar ganska snabbt på att läsa det här...tyvärr. Nej, inte alls min typ av bok.

Betyg:
1 av 5

Bokfakta:
Författare: Hans Gunnarsson
Förlag: Månpocket
Utgivningsår: 2007
ISBN: 9789170015410

2 kommentarer:

enAnnan sa...

Jag vill bara säga ett jättestort TACK vännen. Du är en riktig ängel! Jag blev oändligt glad! Bara så att du vet.
Nu har jag läsning hela nästa vecka och de andra får vänta såklart ;)

Kramar

Ango sa...

Hoppas du gillar innehållet i böckerna också. Jag gillade dem jättemycket, även om Hallon & hat var lite sämre än de första två, men bara pyttelite sämre ;).
Jag hoppas det kommer fler delar i den här serien, för jag vill ha MER!

Kram
/Ango