söndag, maj 18, 2008

Hallon och hat - E. Swedenmark & A. Wennström

"Liselotte drömde om en ny kärlek, men när hennes förhoppningar grusas kastar hon sig in i arbetet. Hon fortsätter att överraska både sig själv, sina vänner och företagarna i Östersund. Hon är full av idéer som går lättare och lättare att genomföra. Men när dottern Sandra fäster sin kritiska tonårsblick på henne inser hon att hon inte längre kan undvika de svåraste frågorna. Var det så här hon tänkt sig livet? Vart tog kärleken vägen?

Susanne och Håkan kämpar vidare för att deras nya ömtåliga relation ska accepteras. Anita känner hur marken skälver under henne när hon utmanar allt hon någonsin trott på. Hur klarar hennes man Börje de omvälvande förändringarna? Linda gör en tvärvändning som påverkar livet för både henne och Anders. Hon vågar ta plats igen.

Elias flyr till sin pappa Mario som vacklar under ansvaret. En dag står han plötsligt i Liselottes yogalokal och letar efter en annan dimension i tillvaron."

Ännu en bok om La Stella och familjerna runt omkring, och jag gillar den här också. Den är inte lika bra som de tidigare två, men nästan.
De cliffhangers som lämnades i den förra delen, finns med i den här och det blir precis så som jag trodde att det skulle bli...såklart. För det här är förutsägbart som en Harlequin-roman, men det gör inget, jag gillar det här ändå. Författarna skriver så otroligt målande, utan att det blir överdrivet eller övertydligt. Man känner dofter, ser miljöerna och ser karaktärerna framför sig.
En sak gör mig lite "orolig" med den här boken; det finns inte så många cliffhangers... Jag hoppas att det inte var sista boken, för jag vill ha MER. Jag älskar de här böckerna, trots att det inte alls är min genre av böcker egentligen!

Betyg:
4
av 5

Bokfakta:
Författare: Eva Swedenmark & Annica Wennström
Förlag: Semic förlag
Utgivningsår: 2008-05
ISBN: 9789155236922

2 kommentarer:

enAnnan sa...

Åh så dessa är lika bra alltså.
Fick oxå en Harlequin känsla av boken, men ville ändå bara ha mer och att det inte skulle ta slut...

Kramar

Anonym sa...

Håller med enannnan. Hoppas att de snart kommer med en fortsättning!