söndag, maj 24, 2009

Allt flyter


"En vild svensexa och ett svidande nederlag i innebandy väcker Fredriks passion för manligt konstsim. Han försöker övertyga sina gamla polare att börja simma, då det finns en chans att få tävla med laget i VM. Men vägen dit är allt annat än enkel."

Den här såg vi "i brist på annat" en kväll. Har hört mycket om den, och ville se för mig själv.
Filmen är ingen höjdarfilm, men helt ok. Behandlar ämnet vänskap på ett bra sätt, och det är såklart ganska kul att se det här innebandylaget som skolar om sig och blir ett konstsimlag!
Det jag hade svårast för i filmen var att se Jonas Inde som tonårspappa... Han är alltid förknippad med hårdrockande tonåring för mig, så det gick inte ihop för mig riktigt. Men det är ju jag det, och det är säkert inte så svårt för andra ;-).

Betyg:
3 av 5

Filmfakta:
Regissör: Måns Herngren
Skådespelare: Jonas Inde, Andreas Rothlin-Svensson, Benny Haag, Jimmy Lindström
Speltid: 98 min
Åldersgräns: Barntillåten
Releasedatum (DVD): 2009-05-13

Inga kommentarer: