tisdag, maj 12, 2009

Sjuårskrisen - Josie Lloyd & Emlyn Rees


"Amy och Jack har levt tillsammans i sju år. Vardagsbestyren med tvååriga sonen Ben sliter på relationen och både Amy och Jack längtar efter spänning och passion. När Amy ska hjälpa en väninna att hitta en dejt kan hon inte undgå att själv bli intresserad. Och när Jack får jobb i trädgården till ett av Londons finaste hus står han plötsligt öga mot öga med en vacker kvinna i sexiga underkläder."

Den här boken är såväl rolig som dråplig, men samtidigt djup på sina ställen.
Vissa delar av boken kände jag så väl igen från mitt egna liv. Tankar som Amy har, även tankar som Jack har tror jag att de flesta av oss går igenom i ett äktenskap. Det spelar ingen roll om man har en "sjuårskris" eller annat så går livet upp och ner och ibland kommer tankar på annat än det man är van vid. Vad är det man missar?
Bra underhållning!

Betyg:
4 av 5

Bokfakta:
Författare: Josie Lloyd & Emlyn Rees
Förlag: Månpocket
Antal sidor: 391
Utgivningsår: 2008
ISBN: 9789170016592

1 kommentar:

Hundöra sa...

Jag tycker verkligen om detta författarpar, har läst flera av deras böcker och Sjuårskrisen hamnar på min önskelista. Undrar om det är en uppföljare till deras tidigare bok Tillsammans ;)