fredag, september 16, 2011

Glada hälsningar från Missångerträsk - Martina Haag

"Stockholm. Nadja har längtat efter barn i hela sitt liv, men inte träffat den rätte. Men nu, när hon närmar sig 45 och fortfarande är barnlös singel så bestämmer hon sig för att göra någonting åt saken. Kosta vad det kosta vill.


Missångerträsk. Lotta har fått nog. Hon och Magnus har inte legat med varandra på över ett år. Nu ska de åka till Paris och ta in på hotell, rädda äktenskapet och prova alla former av sex som de inte har testat hittills.
Två systrar, en innerstadsstockholmstjej och en småbarnsmamma i Lappland gör en hemlig överenskommelse om att hjälpa varandra. Men det går inte riktigt som de har tänkt sig."

Jag är ett stort fan av Martina Haag och kunde självklart inte låta bli att läsa den här boken. Glada hälsningar från Missångerträsk handlar om "kulturkrockar", mellan storstadstjejen som är van att fatta snabba beslut och inte låta något bero, och den Lappländska sävligheten i Missångerträsk.
Under vissa partier av boken sitter jag och försöker låta bli att skratta högt, vilket resulterar i konstiga läten, som får min familj att titta konstigt på mig. Mina tårar rinner och jag är oförmögen att berätta vad som är så roligt! Boken är galet rolig (om man, som jag, visualiserar allt man läser) och jag har haft väldigt svårt att lägga den ifrån mig. Det enda som är dåligt är att boken tar slut... Nu kan jag bara hoppas att det kommer en fortsättning på den här, och visst lämnas det en liten cliffhanger i slutet!

Betyg:
5 av 5

Bokfakta:
Författare: Martina Haag
Förlag: Piratförlaget
Utgivningsår: 2011-08-24
Antal sidor: 286
ISBN: 9789164203236

Inga kommentarer: