söndag, augusti 18, 2013

Den som söker

"Efter sina föräldrars plötsliga död upptäcker Tuva (Bornebusch) att hon är adopterad och börjar tillsammans med sin dotter söka upp sina rötter – en känslomässig färd som leder tillbaka till den lilla staden där hon växte upp. Men vad är det egentligen invånarna så desperat försöker dölja? Hoten växer sig starkare ju närmare hon kommer sanningen."

Den här filmen tyckte jag passade bra att se en kväll när jag låg ensam på ett hotellrum. Den lät spännande, och det kändes som att det skulle kunna vara en riktigt bra story.
Tyvärr blev det här riktigt dåligt! Bornebusch är bra i sin roll, men det räcker inte. Handlingen är riktigt tunn och den håller inte alls. Jag somnade och fick titta om en bit, och förstod inte mycket av handlingen till slut.
Tyvärr ingen film jag rekommenderar, framför allt inte om ni vill se en thriller...som detta skulle vara!

Betyg:
1 av 5

Filmfakta:
Regissör: Johan Lundh
Skådespelare: Josephine Bornebusch, Björn Granath, Claes Ljungmark, Erik Johansson, Ingela Olsson, Tyra Olin  
Inspelningsår: 2013
Speltid: 96 min
Åldersgräns: 15 år

Inga kommentarer: