tisdag, mars 11, 2014

Karl Gran, ensam hemma - Janne Ollars

"Karl och  Amanda bygger fällor hemma hos Karl. Det är fällor som man verkligen kan bygga: hinkar med isvatten, en säck att dra över någon och så vidare. De passar på att bygga när Karls mamma har fastnat i en bilkö och inte kommer hem i tid.
Fällorna är klara. Då ringer det på dörren. "En tjuv!" tänker Amanda och Karl och ställer sig beredda vid den första fällan.
Men vem är det som kommer, egentligen?"

Det här är en bok som jag tror uppskattas mest av åldern 6-9 år, men funkar som högläsningsbok till något yngre eller äldre barn också. Jag tycker också att den var rolig. Mina döttrar hade pratat om att den var rolig, så då läste jag den för att se själv. Mest kanske jag såg alla bus ur ett föräldraperspektiv och kanske inte tyckte att boken var lika rolig som barnen tyckte... När jag försökte lägga bort föräldern och plocka fram barnet blev det genast mycket roligare.

Betyg:
3 av 5

Bokfakta:
Författare: Janne Ollars
Förlag: Bonnier Carlsen
Antal sidor: 63
Utgivningsår: 2000-08-01
ISBN: 9789163838538

Inga kommentarer: