lördag, februari 15, 2020

Your best life - Margaux Dietz



"När Margaux började blogga så hade hon precis gjort slut med kille, sagt upp sig från jobbet och åkt till andra sidan jorden. Livet var minst sagt ställt på sin ända. Med humor och glädje byggde hon snabbt upp en stor följarskara och idag har hon fått pris som Årets Influencer två år i rad och är hett eftertraktad i alla möjliga sammanhang.
I en tid där psykisk ohälsa står högt på mediers dagordning vill Margaux vara en konstruktiv, optimistisk och peppande röst. Utifrån sina erfarenheter delar Margaux med sig av sitt recept för att må bra och nå sina mål. Genom att ha en livssyn och en inställning som möjliggör glädje och lycka så kan du också nå dit. Ta del av hennes motton och bli ditt bästa, lyckligaste jag utan att det sker på andras bekostnad."

Margaux har jag aldrig följt på Youtube eller på hennes blogg, och jag visste inte ens vem hon var förrän hon deltog i Let's dance ungefär. Då såg jag en härlig tjej som jag tyckte verkade vara en sprallig tjej med glimten i ögat och hjärtat på rätt ställe. Men inte heller då började jag följa hennes blogg eller hennes Youtube-kanal. När jag såg att hon hade skrivit en bok, tänkte jag att den kunde jag ju läsa 😊.
Margaux berättar om sin uppväxte, men främst om hur hon träffade sin partner, började blogga och blev en influencer och hur hon har tvekat och velat i sin relation med sin partner.
Det är öppenhjärtigt och innehåller även sammanfattande tankar efter varje kapitel, liksom tips och råd för andra som skulle vilja ändra riktning i sitt liv.


 Betyg:
av 5

Bokfakta:

Författare: Maragux Dietz
Förlag: Bookmark förlag
Uppläsare: Margaux Dietz
Utgivningsår: 2019-09-30
ISBN: 8789188859884

Inga kommentarer: