onsdag, september 13, 2006

Fotografen - Wallander


"En amerikansk kvinna hittas mördad i Ystad. Hon hade besökt en internationellt erkänd fotograf som var bosatt där och kvinnans amerikanske make misstänker att hon varit otrogen. Kurt Wallander blir intresserad av den bedragne äkta mannen och den döda kvinnan, han tror att hela sanningen om fotografen ännu inte uppdagats. Sanningen visar sig finnas långt ifrån Sverige..."


Det märks verkligen att det gjorts många Wallanderfilmer i år (tror de skulle göra 9) för det är lite si och så med dem tycker jag.
Den här filmen tillhörde de sämre av de som gjorts i år, enligt mig. Det är knappt så jag kommer ihåg vad den handlade om, så här 3 dagar efter att jag sett filmen.
Jag har förhandsbokat film 11 (Blodsband) & 12 (Jokern) som har release i oktober - november någon gång. Förhoppningsvis är någon av dem riktigt, riktigt bra!

Betyg: 3 av 5

Filmfakta:
Regi: Jonas Grimås
Skådespelare: Krister Henriksson, Johanna Sällström, Ola Rapace m.fl.
Åldersgräns: 15 år
Genre: Thriller
Releasedatum: 2006-05-10

Inga kommentarer: