lördag, september 16, 2006

Martinakoden - Martina Haag



"Varför hörs någon vråla SÅÅÅHÄÄÄÄR HAAAR INTEEE MARIIIAAANNE FREDRIKSSOOON DEEEEEEET i det lilla vita huset i Bromma? Vad gör man när man är så trött att man inte står ut en enda sekund till och vill stoppa in hela sin familj i ett skåp? Varför ser Martina Haag ut som en smurf med pösbyxor? Och vad gör hon egentligen instängd i en hiss med Viggo Mortensen på en lyxig björnfäll? Hur ska man bära sig åt för att få en riktigt vidrig julafton? Och kommer verkligen Hans Blix att kunna reda ut bråken hemma hos familjen Haag?"

Martinas tredje bok har äntligen kommit ut, och jag hade såklart förhandsbokat den och fick den så fort den släpptes i brevlådan. Jag gjorde en paus i pågående bok för att läsa Martinakoden, n bok man sträckläser och fnissar under tiden. Maken frågade hela tiden vad som var så roligt så jag fick läsa delar av boken för honom.
Ja, som vanligt tar boken slut alldeles för fort...
Vad tyckte jag då? Martina skriver ju på ett underbart sätt. Hon roar och fångar med sitt ordval, ändå så levde inte boken upp till mina förväntningar. Den ÄR "Martina-underbar", men jag har väl väntat så länge på den så förväntningarna skruvats upp för högt. Dessutom var jag säkert lite trött och ofokuserad i mitten av boken när barnen stimmade runt efter en dag på dagis.

Betyg: 4 av 5

Bokfakta:
Författare: Martina Haag
Förlag: Piratförlaget
ISBN: 9164201864
Antal sidor: 184
Utgivningsdatum: 2006-09

Inga kommentarer: