tisdag, januari 01, 2008

Carolina Klüft räddade mitt liv, och andra kåserier - Lasse Anrell


"Hur det känns att bli utskrattad av hela den samlade världspressen och inse att det bara är en idrottstjej från lilla Sverige som visar barmhärtighet om det berättar Lasse Anrell i den här boken. Han har följt Carolina Klüft under flera år och vet varför hon är så speciell.

Vi får också läsa om Lasse Anrells vidlyftiga liv som farfar, varför han blev utskälld på stora fina operan i London, varför medelålders kvinnor nyper honom i häcken och unga flickor vill att han ska skriva autograf på brösten, varför han hatar Dr Phil, hur han hamnade mitt i ett bankrån och den något märkliga historien om tåget mellan Stockholm och Göteborg som körde vilse. Det är kort sagt en ganska normal samling berättelser från Lasse Anrell."

Den här kåserisamlingen var betydligt mycket roligare än Mannen som kunde tala med pelargoner som jag läst tidigare.
I den här är det en hel del kåserier om sport, och då främst om Carolina Klüft och hennes fantastiska prestationer. Vi hittar även en del pm pelargoner, men inte speciellt mycket, men desto mer om sjukvården i Sverige och om opera, såväl i Sverige som utomlands.
En del av kåserierna låg jag och fnissade högt åt för de var så roliga!
Definitivt läsvärd bok när man behöver nåt riktigt lättsmält såhär mitt uppe bland alla helgdagar!


Betyg:
4 av 5

Bokfakta:
Författare: Lasse Anrell
Förlag: B Wahlströms
Antal sidor: 302
Utgivningsår: 2006-10
ISBN: 9789132435751

Inga kommentarer: