söndag, juli 01, 2007

Duck city - Lena Andersson


"Duck City är belägrat av fetma. Regeringen bekämpar "den vita valen" med hjälp av ständiga kontroller och stränga bantningskliniker. Men suget efter fett, socker och salt är lönsamt, och magnaten John von Anderson djupfriterar ostört vidare i skydd av sin vänskap med Duck Citys president."

Den här boken har blivit väldigt uppskriven som något väldigt bra och satiriskt.
Det måste vara nåt fel på mig för jag tyckte inte alls att boken var bra. I mitt tycke var den riktigt dålig till och med.
Jag förstod aldrig det satiriska. Tyckte mest att den var tragisk och med ett tråkigt språk. Tidvis påminde språket om en högstadieelevs "min sommar-uppsats". Även handlingen hade kunnat vara en högstadieelevs....

Nej, det här var inget jag vill rekommendera. Det enda som höjer betyget för den här boken är att den inte är så lång, och att jag faktiskt tog mig samman och läste ut den.

Betyg:
2 av 5

Bokfakta:
Författare: Lena Andersson
Förlag: Månpocket
Antal sidor: 211
Utgivningsår: 2007
ISBN: 9789170014819

Inga kommentarer: