söndag, juli 15, 2007

Idiotrepubliken



Idiotrepubliken skulle vara en komedi som lät väldigt rolig när vi läste handlingen.

Det skulle handla om en kille (Luke Wilson) som var av medelintelligens (eller något lägre) och en tjej (Maya Rudolph) som var prositituerad och också av något lägre än medelintelligens.
Dessa två ska frysas ner under 1 år av den amerikanska armén i ett topp hemligt experiment.
Under året grips den som är ansvarig för experimentet och allt glöms så småningom bort.

500 år senare vaknar de igen, till en värld som förändrats drastiskt. Plötsligt är han den smartaste personen i världen...

Vi hyrde filmen på video-on-demand, eftersom vi ville se en komedi som även barnen skulle gilla. Den här var dock inget rolig alls. Ok, en och annan rolig kommentar var det, men inte mer... Barnen tyckte inte alls att den var rolig...
Filmen är en riktig B-film, och det är så illa att den inte finns på Ginza, där jag vanligtvis hittar informationen om filmerna jag ser. Hittade filmen på CD-on.com...med NORSKT omslag...

Betyg:
1
av 5

Filmfakta:
Speltid:
83 min
Releaseår: 2006


1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, jag tycker också att filmen var otroligt meningslös. Inte rolig. Din blogg var bra! Hade lite filmtorka, så nu kan jag se lite recensioner om både böcker och filmer. Toppen!

/ Mvh Hanna