fredag, juli 27, 2007

Linas kvällsbok



"LINAS KVÄLLSBOK är en romantisk komedi om pirr och första dejten, pubertetens känslomässiga karusell av famlande förälskelser, skenande sexualitet och vilsen vänskap.

I LINAS KVÄLLSBOK lär vi oss tillsammans med Lina 15 år, hur man fejkar orgasm så det ryker om det (skön grej, killen blir nöjd och man får ta tio-bussen hem), hur man är tillsammans med en kille men älskar en annan (nej det GÅR inte att bli ihop med en två år yngre kille iklädd manchesterbyxor), hur man har kul med kompisar som bara ser ner på en (en riktig utmaning!) och hur man vänder ett rungande fejkliv till en enda stor sanning (när vi ändå pratar om utmaningar...)."

Jag gillade verkligen den här boken, så det var självklart att se filmen.
Som alltid när man läst en bok och ser filmen märker man att personerna ser annorlunda ut...
Bortsett från att personerna såg annorlunda ut i min hjärna så var filmen precis om jag hoppats.
Här är det tillbaka till nian. Oj, vad jag känner igen mig tidvis i Lina...

Nu hoppas jag att även del 2 blir film snart!

Betyg:
3 av 5

Filmfakta:
Regi: Hella Joof
Skådespelare: Mylaine Hedreul, Viktor Axelsson, Lovisa Onnermark, Alice Kastrup Möller, Rickard Roxvall, Adam Lundgren m fl.
Releasedatum (DVD): 2007-07-25
Åldersgräns: Barntillåten
Speltid: 87 min

Inga kommentarer: