måndag, november 10, 2008

Den tusende gången - Ulrika Olsson & Anna Lytsy

"Nu kommer den betydelsefulla debuten åter i pocket för alla er som ännu inte läst denna viktiga bok!
Den tusende gången (2003) blev en av det årets mest uppmärksammade böcker och utkom i flera länder. Det var första gången som en kvinna som blivit utsatt för incest berättade så öppet både om övergreppen i sig och hur de hade präglat hennes fortsatta liv."

Den här boken är bland det absolut värsta jag någonsin läst. Jag mådde dåligt när jag läste, och kunde inte läsa många sidor i taget. Ändå ville jag fortsätta läsa. Jag ville försöka förstå, förstå hur en vuxen kvinna mår efter år av incest!
Bara tanken på att många barn utsätts för incest varje dag får mig gråtfärdig. Boken är detaljerad på ett ohyggligt brutalt sätt. Vi som läsare är ändå förskonade! Det är inte vi som är Ulrika!
Läs boken, den är viktig, men var beredd på en enormt känslosam resa!

Betyg:
5 av 5

Bokfakta:
Föfattare: Ulrika Olsson & Anna Lytsy
Förlag: Roos & Tegnér
Antal sidor: 204
Utgivningsår: 2008-04 (3:e upplagan)
ISBN: 9789186047009

Inga kommentarer: