tisdag, november 18, 2008

Hemlig bokvän

Jag har ju glömt att berätta vem som var min hemliga bokvän i Pocket & Prassel 2,0. Alla kanske inte läser alla kommentarer så jag kanske skulle göra ett eget inlägg om det.
Jag visste innan att min hemliga bokvän bodde långt norröver. Det hade jag listat ut genom att titta på poststämpeln (vilken Sherlock jag är ;)). Ja, längre än så kom jag inte. Så i sista paketet slängde min hemliga bokvän ut en ledtråd...som satte en hel myrstack i huvudet på mig. Jag kikade på listan över deltagare och gick in och kikade på bloggar som jag inte varit inne på tidigare. Av någon anledning gick jag inte in på bloggar där jag "kände" ägarinnan. Bloggar som jag frekvent besökte kändes inte som om det skulle vara min hemliga bokvän. Jag lyckades alltså inte lista ut vem min hemliga bokvän var.
När hon avslöjade sig visade det sig att hon var en riktig luring ;). Hon är inne och kommenterar ganska frekvent här och jag är ofta inne i hennes bokblogg. Min hemliga bokvän befinner sig här: http://hyllan.blogg.se/. Det här är en av mina favoritbokbloggar som tipsar om massor av bra böcker, så det var en riktig överraskning att det var hon som skickat de härliga paketen till mig.
Efter avslöjandet började jag fundera på varför jag hade räknat bort de bloggar som jag "kände". Njae, någon detektiv det blir jag aldrig ;). Lika bra att bara läsa om andra som gör jobbet bra!
Skicka en kommentar