söndag, juli 15, 2007

De största vatten - Arne Dahl

"I ett kök i en av miljonprogrammets förortslängor sitter fem utvisningsdömda afrikaner. En stund senare gör de inte längre det. Strax därefter tar sig en snuvig inbrottstjuv in i en lägenhet på Södermalm. Det visar sig inte bli ett riktigt vanligt inbrott.I och med att dessa båda dörrar öppnas sveper en stank från det förgångna in över ""Rikskriminalens specialenhet för våldsbrott av internationell art"", mer känd som A-gruppen. Inte minst drabbar den kriminalinspektör Kerstin Holm, som finner sig alltmer personligen indragen. Långsamt tvingas hon allt närmare de allra blindaste fläckarna i sitt förflutna."


Arne Dahl är en ny bekantskap för mig. Har aldrig hört talas om författaren innan, men hört många rekommendera honom om man gillar att läsa deckare.
Så då köpte jag den här boken...
Vet inte riktigt vad jag tycker. Är den här boken typisk för hans skrivsätt så tror jag inte att jag kommer att läsa så många fler böcker av honom. Boken kändes lite rörig, med oavslutade sekvenser här och där.
Första halvan av boken kändes ganska seg, och man vill bara att det ska börja hända något. Sista halvan kändes helt ok. Hade första halvan varit lika bra, hade hela boken varit att rekommendera, men nu, nja, jag ska nu testa någon mer bok av honom, men är den som den här så kommer jag inte att läsa mer av Arne Dahl.

Betyg:

3 av 5

Bokfakta:
Författare:
Arne Dahl
Förlag: Månpocket
Antal sidor: 368
Utgivningsår: 2007
ISBN: 9789170014703

1 kommentar:

Lesly Valencia sa...

synd att den verkar halvkass. Det ska ju komma ut en film på den boken (och några fler av Arnes böcker). Och jag är statist i den filmen men om boken suger så suger nog filmen också hehe