söndag, juli 29, 2007

Tankar från sängkanten - Marian Keyes



"Marian Keyes återkommer med en ny krönikesamling om sin passioner för skor och handväskor och choklad. Men också om att resa till främmande platser och att ständigt möta nya människor. Marian Keyes återkommer med en efterlängtad krönkesamling som handlar om viktiga saker som skor, väskor, män och resor. Lika roligt och träffsäkert som vanligt beskriver hon en modern kvinnas vardag. Hon tar dig med på en irländsk luftgitarrsmästerskap, en oförglömlig shoppingtur på bloomingdales och berätar om vad Toblerone kan betyda för en pasionerad kärlekshistoria. Så sätt på tevatten och plocka fram din favoritchoklad och njut av Marian Keyes oefterhärmliga krönikor - allt annat kan vänta."

Jag älskar att läsa krönikor, och trodde att jag skulle gilla det här också, men nä, så himla kul var det inte.
Första halvan av boken är det krönikor, en del roliga, en del inte ett dugg roliga.
Andra halvan av boken var det noveller...någon var bra, men de andra...ja, de var faktiskt riktigt tråkiga/usla (en handlade om en utomjording, en annan om en ängel osv).
Jag var sugen på att läsa hennes tidigare bok; Under täcket, men jag tror nog att jag hoppar över den...

Betyg:
3 av 5

Bokfakta:
Författare: Marian Keyes
Förlag: Norstedts pocket
Utgivningsår: 2007-03
ISBN: 9789172638020

2 kommentarer:

Anonym sa...

Linas kvällsbok får bara en trea alltså. min sambo störtälskade den, själv har jag inte läst den. men kolla gärna in mina filmrecensioner på lilleskil.blogg.se

enAnnan sa...

Jag läste ju Under täcket ganska nyligen...fick en 3a av mig, var inte direkt imponerad...som du
;)

Kramar