söndag, juli 22, 2007

Paulúns GI-mat - Fredrik & Karoliina Paulún

"I Paulúns GI-mat har Fredrik och Karoliina Paulún samlat massor av god och nyttig mat, tillagad av hälsosamma råvaror som skapar kompletta, smakrika måltider och ger dig all den energi du behöver. Här finns allt ifrån läckra soppor till mustiga höstgrytor och nyttiga efterrätter; främst lättlagad vardagsmat men även rätter som passar när man ska bjuda vänner. Och eftersom de flesta recepten är laktos- och glutenfria passar kokboken i stort sett alla som vill äta bra."

Den här boken valde jag som en av tre när jag gick med i en bokklubb. Har funderat lite på att köpa en GI-kokbok, men tvekat för att lägga en massa pengar på något sådant.
Jag blev dock ganska inspirerad av recepten i den här boken. Recepten är enkla, vanliga vardagsrecept. Inga konstigheter!
Det bästa är dessutom alla små kommentarer till recepten. Det kan vara något om grönsakerna som är med, eller vad man ska tänka på för att tillgodogöra sig näringsämnen bättre osv. Lite mer än bara recept alltså.
Jag kommer försöka göra en matsedel utifrån recepten i boken (eftersom det finns recept på frukost, lunch, mellanmål och middag) och hålla mig till den...sen när jag börjar skolan igen och bara har mig själv att tänka på igen.


Bokfakta:
Författare: Fredrik och Karoliina Paulún
Förlag: Fitnessförlaget
Antal sidor: 120
Utgivningsår: 2006
ISBN: 9789185225651

1 kommentar:

enAnnan sa...

Kul :)
Jag har flera av hans böcker och gillar honom så.
Berätta om du äter något gott!