tisdag, mars 02, 2010

Avatar

"Den desillusionerade marinsoldaten JakeSully skickas tillplaneten Pandora för att med alla medel övertyga urbefolkningen att låta människan exploatera deras natur för att utvinna en ny energikälla. Allteftersom Jake lär känna planeten och folket blir han mer och mer osäker på sitt uppdrag och när kampen ställs på sin spets måste han välja sida."

Jag skulle ju inte se den här filmen sa jag, men så ville Paulina se den, och jag fick offra mig. Som jag misstänkte så var det inget att se. Det är fruktansvärt långtråkigt, och jag fick verkligen kämpa för att hålla mig vaken. Om man inte gillar filmer som Harry Potter och Tolkientriologin så ska man definitivt inte se något sånt här heller. Det "höga" betyget dras upp av att delar av miljön i filmen var väldigt fascinerande, men det är allt.

Betyg:
2 av 5

Filmfakta:
Regissör: James Cameron
Skådespelare: Sigourney Weaver, Sam Worthington, Zoe Saldana, m.fl.
Åldersgräns: 11 år
Speltid: 161 min
Releasedatum: 2009-12-18

Inga kommentarer: