måndag, juli 19, 2010

Varulvarna - Martin Widmark


"Högsta varulvsberedskap, V3, gäller för monsteragenten Nelly Rapp. Snart är det fullmåne, och då förvandlas vanliga människor till livsfarliga, blodtörstiga bestar! Tredje boken i en serie mysläskiga äventyr för nybörjarläsaren, av författaren till den kritikerrosade serien om "LasseMajas Detektivbyrå". "

Jag älskar böckerna om Nelly Rapp och har fått ett par av dem lästa för mig av Paulina när hon haft dem som högläsningsböcker i skolan.
När jag skulle välja vampyrböcker för barn i litteraturkursen jag läser nu, fanns den här boken med som valbar bok. Inget svårt val!
I den här boken, precis som i de andra, är det humor. Jag skrattar ganska mycket och känner att jag måste läsa hela serien själv! Det här är en underbar serie!

Betyg:
4
av 5

Bokfakta:
Författare:
Martin Widmark
Förlag: Bonnier Carlsen
Antal sidor:
96
Utgivningsår: 2004-09
ISBN:
9789163841293

Inga kommentarer: